Monday, January 5, 2009

Aku Harus Kuat

salam..

dunia 2008 dah pon berlalu~ namun masih ku bawa kenangan indahnya ke dunia baru ku 2009.

suka duka, pengalaman dan pengajaran tersemat kemas dalam jiwa ini..Kejayaan? biar aku sendiri sahaja yang mentafsirkannya.

Pastinya, 2009 menjanjikan cabaran-tangisan-kedukaan-kepenatan-kekeciwaan pada diriku. Bersedia Kah aku?? mungkin TIDAK... kerana aku sangat sensitif menjalani kehidupan yang penuh dengan dugaan.. Namun, masa akan tetap berlalu~~ mengubati hati yang bakal disentap, dilukakan dan dihiris.. aku akan membina kekuatan jua akhir~~ biar masa menentukan.

2009 juga pasti akan menjanjikan kegembiraan bagiku.. hilai tawa, usik mengusik, sentuhan mesra, kejutan yang mungkin akan berlaku.

Semua itu pasti akan berlaku. Aku cuma boleh mengharap yang terbaik dan berusaha ke arah yang ku mahukan.. besar hati dan harapan ku untuk menerima teguran membina.

Segala teguran dan nasihat aku pasti terima. Ku fikirkan dan diproses serta disesuaikan dengan kehidupkan ku.. Diam dan marah tidak bererti aku tidakmemikirkan semua itu..

Cuma, aku masih lagi cemas untuk menghadapi rintangan- kehidupan ku- perhubungan ku- kesihatan ku-dlain2 lagi...

Nyatanya...Aku harus kuat!!

Selamat Datang 2009-- maaf terlewat ku ucapkan......

5 comments:

AiE bAhRi said...

Semoga dapat menjalankan kehdupan dengan sebaiknya.

Hidup harus kuat!kuat semangat, kuat jiwa dan kuat segala2nya...

DrSam said...

salam,

betul dan setuju. lelaki mesti kuat.

alhaqimi said...

aie:

thanx aie...hidup memang harus kuat~

DrSam:

hye dr~ lelaki mesti kuat walaupun menitis juga air matanya :P

MsRahah said...

menangis tak semestinya kita lemah! tangisan tu mungkin membawa seribu satu erti~

btw, selamat tahun baru~ moga tahun mendatang lebih mematangkan diri kita~

alhaqimi said...

msrahah:

hmm, sukar nak kaitkan air mata dgn lelaki... tp tak salahkan untuk menangis...huhu