Thursday, January 8, 2009

Penceritaan Plot --Sedia--

salam,

Plot Kegarisan telah selesai. Aku hadir ke kelas tepat pada waktunya dan diiringi penuh gaya. Aku berjaket hari ini. Seluar jean camel ditambah seri baju snail original. Kasut pula putih corak pahlawan Dr Cardin. Huh, stail diriku. Mahu jadi diriku?? haha.. kelas 2 jam tadi amat menarik. Kelakuan haiwan. Tapi topik hari ini hanya berkisar kepada sejarah terbentuknya etologi haiwan. Paling menarik, bagaimana pandangan kita berkaitan kelakuan itu sendiri. Psikologi?? tidak, Ahli biologi hanya membicarakan tentang kehidupan yang dinamik dalam persekitaran yang sentiasa berubah. Aku bangga mempelajarinya, lebih-lebih lagi bagaimana pensyarah-pensyarah mentafsirkan teori Darwin dalam konteks timur dan Islam.

Kuliah berganti dua orang pensyarah. Jam pertama Prof Dr. Idris (penyelaras ku yang hensem dari penyelaras lain) dan jam kedua Dr. Wee (pensyarah cantik yang bagus dalam memberi penerangan dan alasan). Keadaan kuliah yang sepatutnya menampung kapasiti 100 lebih orang, menjadi milik kami seramai 26 orang. Ahli biologi haiwan/zoologis- kami cemerlang, berdisiplin dan cekap bertindak. Respon, terbaik: persoalan dijawab walaupun salah. huhu.. Paling lawak jawapan malik: Morfologi Perlakuan katanya. Tapi satu percubaan terbaik!.

Kisah tesis ku:

  • Prof menyuruh aku membiak sendiri rama-rama ku (Pluttella xylostella).
  • Harus menyiapkan sangkarnya
  • Harus berjumpa dengan Prof Wan di jabatan Kimia untuk (crude extraction)
  • Harus lebih komited untuk menjamin keputusan cemerlang.
Ikrar ku

  • Balik dari senawang, aku dah prepare sarang
  • Jalankan kerja membiak mulai Isnin.
  • Berjumpa Prof Wan Hari Isnin.
  • Berjanji akan komited demi kejayaan aku.
Aku Boleh!!

Tadi bayar duit hutang Pengajian. Tak la mahal sebenarnya pon. Cuma RM69 je. Aku tarik balik ayat yuran dah mahal tu. Maaf UKM.. I luv u.

To All budak-budak or calon Mpp: Jalankan tugas, jangan tunduk pada penindasan terhadap mahasiswa. Perjuangan keselesaan pelajar!!

9 comments:

Inah said...

:)

good luck with ur tesis :)

DrSam said...

selamat berjuang bro. Rumah haiwan atas bukit tu ada lagi ke?

aShaBuLz said...

hohoho...ko tak komited wat tesis nih, aku suwoh reksasa altrogosplutellamaniac belasah ko...muwahahahaha.

menatang tu ada tau kat ukm..antara umah haiwan ngan tumbuhan. hahaha

bigisbeautiful said...

ehm ensem sgt ke papa korang tuh hahahaha...
semangat yah buat thesis cemerlang amiiin.

alhaqimi said...

inah :

thanx kak inah... selamat berjaya jugak bt mu..

DrSam :

hurm, thanx. Rumah haiwan tu still ada la.. dlu Drsam Ambil kos ape?

Ashabulz :

chais...action kamen ku seru memusnahkan raksasa tuh.. bweks

bigisbeautiful :

hensem lorr!!

Muhammad Azli Shukri said...

semoga berjaya..salam singgah

DrSam said...

dulu bertapa kat Fakulti Sains hayat.

ab geldofg said...

seluar siap jenama lagi tu hehehehe

CaBaiKeRinG said...

salam ziarah

mailah bagi meriah belog orang utara...

www.cabai-kering.blogspot.com

kot kot suka boleh follow...