Friday, July 3, 2009

begitu indah takdirNya

salam,

apa khabar semua.
orang kata, kalau dah rezeki tak ke mana kan! tapi kalau tak usaha, mana dapat hasilnya. Paling penting ini ketentuan dariNYA.

Alhamdulillah,

Syukur pada Ilahi, kepadaNya tempat aku bermohon. 2 Julai 2009 tepat jam 0951, permohonan rayuan aku untuk menyertai bidang perubatan telah diperkenankan. Sebak sangat waktu terima panggilan. akakakaka.... badan je besar aku ni, tapi hati basah2.. kah3. Banyak sangat ranjau dan dugaan aku hadapi sebelum dapat tawaran ni. Kalau nak diingat balik, memang korang tak kesahkan..haha.. Tapi inilah buktinya, kalau ada usaha... semuanya boleh jadi realiti tapi kena berharap banyak pada Pencipta kita la kan.

Mulai 12 Julai 2009:
  1. aku akan mengikuti Program Ijazah Sarjana Muda Perubatan dan Pembedahan (MBBS)
  2. aku akan duduk di Ipoh
  3. bermulanya semula kehidupan sebagai mahasiswa tapi kali ni mahasiswa yang dah bergelar graduan.
  4. Kena cari kawan-kawan baru, kebanyakan sebaya dengan adik aku. Takde masalahnya, yang penting nak belajarkan.
  5. Aku akan ada baki pinjaman rm 21K dengan Ptptn dan RM 290K dengan MARA
  6. Nak buang semua sikap negatif dalam diri dan tambah mana yang perlu.
  • Nak bangun awal pagi sebelum subuh.
  • Tak mau dah ada sikap bertangguh.
  • Kena banyak berdikari cari ilmu. Dulu hanya libatkan haiwan, sekarang aku libatkan manusia.
  • tak mau malas-malas.
dan aku harapkan sokongan dan doa dari semua kawan-kawanku! Tempoh 5 tahun memang agak panjang, tapi hari pasti berlalu.....

k, panjang sangat ni, berpisah dulu!

wasalam

12 comments:

idazafri kamil said...

tahniah...

NahWaL said...

KImI!!! tahniah sangat dah dapat jadi doctor..;)
hehe dah dapat tawaran, takpa thats the first step.

bes tengok kamu dahberjaya gapai impian di hujung jari, baca dari dulu Ceh macam lama sangat je hehe.

adik akak pon baru call, dia kata dia dapat advance to second year medic dekat indon. kawan2 dia 100 orang fail to continue to second year, have to repeat.

promise urself ull work hard ye, ingat Tuhan bebanyak!

All the best!c

Ad Rifza said...

Alhamdulillah...syukur kerana diterima pula buat medic..Moga perjalanan belajar nanti dapat dihadapi dengan penuh semangat..Jgn putus asa ..Usaha bersungguh2 ..Jangan lupa padaNYA...Insyallah..Allah akan permudahkan segalanya...Yakin boleh..

chimera said...

Hmmm... Alhamdulillah... Tahniah Doktor... teruslah belajar sementara ada peluang dan semangat...

Aidy Shahiezad said...

tahniah la... ;)

Nurul Hajar said...

wah..tahniah2 my jr...good luck ever n ever..nnti dh dpt title Dr jgn lupe calling2 kak ja ya..mmg betul..berkat kita sabar n berusaha, pasti kan ade hasil coz tuhan yg maha kuasa tolong hamba2nya yg mengharap kan pertolongan nya...alhamdullilah..

oyen said...

hm..
tak terkata.
TAHNIAH n GEWD LUCK!!!!

igt masa umur 30 tahun nnt seperti kita plan yew Dr Hakimi...

muahaahahhahaha!!!!

Khapeace Khalead said...

Tahniah , cayok3

Mr.Homosapiensz said...

whoa~~ goodluck r bro dpt sambung MBBS....congrats..aminnn alhamdulillah!!

Olive said...

wah!
tahniah!!!
ermm...aku ok je kat upm.
jz bosan sket la...
huhu

kuchalana said...

tahniah.. all the best yop.. belajar kerana ALLAH.. akan dpt hasil yg indah juga dari ALLAH..

aShaBuLz said...

hurm..bagus2..congrats...g la jadi doktor...pasni bagi diskaun kat klinik ko. haha...