Monday, November 16, 2009

berhabuk sudah!

salam warga blogger semua...

rindu sangat nak menjejakan tangan menulis entri kat blog ku ini.. dah lama dah nak membuat n3 baru, tapi ada aje masalah yang timbul. Entry hari raya terpaksalah dibatalkan..sebabnya everytyme nak download gambar...ada aje yg sangkut. xpelah, bukan meriah mana pun raya tue..biar aku je yg taw betapa bestnya ia...lalalala..

pejam celik..celik pejam..pejam celik...
dah masuk empat bulan aku kat kolej perubatan ni. dua modul telah berlalu, dan kini aku berada di modul ketiga.huh..pantas sungguh masa berlalu. takut juga rasa hati ini, sedar-sedar nanti dah dekat dengan final exam.

Gemuruh?
Yup, aku memang gemuruh bila berdepan dengan soal kehidupanku. Walau dah banyak exam yang aku tempoh, tp penilaian modul ini agak sukar bagi aku. Di sini, aku mempunyai 3 paper sahaja berbanding di UKM dulu, satu sem boleh cecah 8 paper aku kene jawab exam.

tapi yang membezakan kertas soalan perubatan dengan peperiksaan di UKM dulu adalah semua subjek yang dipelajari akan dimuatkan didalam ketiga-tiga paper td. Jadi, kalau kita missed study any of those topic, jawapannya...mati la kaw!!

Paper yang paling best ialah paper EMQ (extended Modified Question), kes akan diberikan dalam paper ni.. kemudian diikuti soalan dr anatomy, physiology, biochem dll..
Paling xmenggembirakan paper OSPE!!! 4 minit x cukup wo!!

insyaAllah, aku akan teruskan membiasakan diri dengan keadaan ini..haha
mengenai results Foundations Module- biarlah rahsia.. =P

mulai dr 16/11 hingga 4/12, Modul Intro to Clinical Exposure dah bermula. kena la pergi melawat wad2, klinik kesihatan, OT, Morgue dll. Perasaan= segan!! sangat segan sebab kena pakai white coat.. bukan ape...rasa diri ni xcukup ilmu lagi nak pakai macam tue...muda sangat lagi kat kolej..

pembelajaran hari ini adalah cara mengelakkan jangkitan..scrub2...n scrub!

17/11- 8.oo pagi : wad 24 Hospital Raja Permaisuri Bainun (psychiatry)
2.00 ptg : Physiotheraphy unit...


lalala...k la...nak tido, xmo terlewat macam td...waaaa
adios...wasalam!!!


~~rindu kat kawanku semua~~
gambar sekadar hiasan, tiada kene mengena ngan entry..oit gune otak la...bwekss..

wasalam!!

0 comments: