Sunday, November 22, 2009

sihat sebelum sakit!

salam





"Demi masa sesungguhnya manusia kerugian


Melainkan yang beriman dan beramal soleh


Demi masa sesungguhnya manusia kerugian


Melainkan nasihat kepada kebenaran dan kesabaran




aduh, dah masuk dua hari aku sakit perut. tak tahu mana puncanya, mungkin proses pembersihan kot. dengan anginnya..'cibit ribit' (baca= diarrhoea)nya..alahai. mungkin ada hikmah disebalik semua ini. Malas nak g ke klinik, aku cuba terapi aku sendiri.. buh minyak angin, krim halia, minum air biodisc, minum teh pekat, jap ag nak buat teh halia. Nampak dah ramping sikit perut aku neh..kalau tak baik juga menjelang esok, tak taw nak cakap la.. dah la esok kena g wad..!! damn, i really don't like ICE module...cam shhh. layan jela, nak buat cam ne, kalau aku sorg jer yang tak suka. ada pro n contra nyer la. ape yg ada minggu ini adalah exam mandarin, CAS presentation n cuti raya haji.. ngeee!




entah la, aku rasa bosan ikuti program ICE ( baca= pendedahan awal klinikal). dok masuk keluar hospital. tapi aku rasa banyak masa terbuang.. HADIR seperti tak diundang. tp dari segi positinya, aku lagi semangat nak habiskan 2 tahun pra klinikal ni. Tak dinafikan, ada yang seronok dengan kehadiran kami.. thanxx for those who really wants to share sumething..




Masa dirasakan semakin pantas berlalu, kadang terfikir juga mana aku habiskan masa-masa yang ada untuk faedah diriku..mungkin titik permulaannya di sini.. bila kita sakit, mula lah terpikir bertapa bertuahnya kalau sihat.. dah sakit semuanya susah..hati susah, nak makan susah...macam-macam la susah! jadi bersyukur la dengan apa yang ada... kalau tak...malas nak cakap! LOSER!

malu sudeyh...nyorok belakang tiang!



3 comments:

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

haha p mintak doktor bagi jarum, confirm sihat haha..peace+_+

bUdAk kEnTaNg said...

ha betol.... kasi masok itu klinik kasi 60hengget kasi enjek kat punggung setle maaa...trus tak sakit dlm jangkamasa 2jam..pastu sakit balik pegi laei dan seterusnyaa..hehe..

~sabo la bro..rilek beb itu dugaan tandfa Dia sayang sama ko.. :p

alhaqimi said...

RP: haha...takot jarum...ngeee

BK: haha..sama seperti di atas! haha