Tuesday, December 22, 2009

enaknya rasa teh o lipton!

sedapnya rasa teh o lipton membuatkan kita senang untuk pergi membancuhnya. walaupun terpaksa tunggu air masak, terpaksa kacau gula, terpaksa basuh mug besar (kes tak reti basuh pas minum semalam) dan segala yang terpaksa lah. Hiremeki katanya, dapat ide pas minum teh o lipton! MenaRIK~ sekali hirup, aaaaahhh..segarnya! sedapnya..hilang semua perasaan stress dalam hidup ni..

tp aneh nya, mungkin dalam diri aku aje kot. bila nak buat benda baik.. masya ALLAH, ya ampun punya la beratnya minda ni nak percepatkan pergerakan! nak study? subhanaALlah, baru bukak satu page, mata dah macam menangis mengantoks. mana silapnya? penat aku bertanyakan pada diri. Niat? entahlah, aku pon kurang pasti.

mungkin inilah cabarannya. Mahu lihat kesungguhan dalam menghadapi hari-hari mendatang. tak semuanya mudah macam nak minum air teh o! dan tak semua susah. cuma perlu ada pencetus dalam melakukan sesuatu!

pada yang mengenali, tak salah ingatkan aku tentang perkara akhirat dan ingatkan aku tentang pelajaran! semoga kita sama-sama beroleh kejayaan! amin!

wasalam buat semua!

4 comments:

Nazz said...

Salam..

Memang tul tu.. bila nak buat baik, masyaallah liat tul. Tp bila nak buat yg 'kurang baik'.. cergas,sihat wal-afiat. Bukan takat mcm minum teh lipton, rasanya macam dah minum air tongkat ali dah...hmmm

@xiM said...

amboihhh promote teh lipton nampak..hehe

cahiyok chaiyok!!gudlak to u k..:)

aShaBuLz said...

tu la namanya dugaan, cabaran, liku-liku kehidupan dan yang sewaktu dengannya...

sekian.

haha...

pal7 said...

teh memang layan..
kene ngn roti bom plak..terangkat..