Thursday, March 18, 2010

telur rebus!






salam...

syukran! sungguh ceria, gembira mak dan ayah ada di rumah... rumah mane??? rumah sewa ku di Ipoh lor...hehe..

mak dan ayah ada di Ipoh disebabkan adanya urusan keluarga..tak lama tapi cukup la melupakan kebosanan duduk keseorangan di rumah.

aku manja?
haha..manja la juga aku ni? hehe... manja la selagi diorang masih ada.. wan sayang mama n ayah!

dalam banyak jenis sifat dan peribadi orang yang ada dalam dunia ni. aku lebey menyukai menjadi seorang yang berdiplomasi, ceria, berfikiran luas dan suka melepaskan fikiran dari kekusutan. Perbincangan wadah aku mendapatkan jalan pasti atau penyelesaian. Mungkin ada yang tidak dapat menerima teguran secara berhadapan.. Namun aku tetap aku. Bila berbincang, penyelesaian pasti akan diperolehi. pastinya melalui jalan yang paling berhemah.

Telur rebus! aku suka perumpamaan ni.. kalau macam aku, dapat telur rebus..alamak, jadi sandwich telur aje la...nyummy! Tapi kalau dalam kiasan, telur rebus itu aku umpama perasaan..keadaan pasti akan jadi berbeza. Kalau dipegang longgar..kecepek la jatuh, kalau dipegang ketat2..jd telur hancur la alamatnya. Xfaham? aku faham...

haha, ape pon mesti bersederhana. itu jalan pastinya. jgn over, dan jangan kurang.. bermadah bagai kan.. haha

aku suka berkias, berkias itu indah. kadang-kadang kiasan nampak sungguh riak. kadang2 kiasan juga tak sampai pada maksud pada penerimanya.. Namun padaku, tiada niat memburukan sesuatu. Kerana aku suka yang terbaik untuk diri ku dan orang sekeliling ku..

pasni aku cadang nak tulis n3 pasal impian aku yang akan aku kejar..haha, still dalam draf penulisan...sama-sama la bantu aku ek...

k la, pada yang terasa pada tutur kata ku...sepuluh jari mohon maaf ku pohon pada mu!






wasalam!
credit pada teman yang bagi aku berfikir tentang hal ni! tQ k!

jangan lupa senyum...sebab senyum itu berharga!

4 comments:

DrSam said...

kiasan telur rebus menarik perhatian.

jerry maguire, jr. said...

wow.. dat really drives my brain workin! nice one.

@xiM said...

haah..suka kiasan telur rebus tu..hehe

selamat hari jumaat qimi!!

aShaBuLz said...

semua org minat ngan telur rebus...makan dgn nasi lemak sedap..tapi lepas tu kene tahan kentut..